Regulamin sklepu § 1 DEFINICJE Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia posiadają następujące znaczenie (przy czym odniesienia do wyrażeń w liczbie pojedynczej dotyczą także wyrażeń w liczbie mnogiej i odwrotnie): Cena – cena Towarów brutto, umieszczona obok informacji o Towarach, nieuwzględniająca Kosztów Dostawy. Ceny wyrażone są w złotych polskich i uwzględniają podatek VAT. Dostawca – podmiot świadczący usługi kurierskie, współpracujący ze Sprzedawcą, który będzie dostarczał Towary do miejsca wskazanego przez Kupującego na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Dane dostępu – adres e-mail oraz hasło Użytkownika, umożliwiające dostęp do Konta. Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy. Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2025 r. poz. 1071, 1172). Konto – utworzone po Rejestracji indywidualne konto Użytkownika, zawierające w szczególności dane Użytkownika służące do realizacji składanych Zamówień, historię Zamówień oraz preferencje Użytkownika dotyczące wybranych funkcjonalności Sklepu. Konsument – osoba fizyczna, która zgodnie z art. 22(1) Kodeksu cywilnego dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Koszty Dostawy – koszty dostawy Towarów brutto do miejsca wskazanego przez Kupującego obowiązujące w chwili złożenia Zamówienia. Wysokość kosztów dostawy uzależniona jest od sposobu dostawy wybranego przez Kupującego. Koszyk – funkcjonalność Sklepu, w której widoczne są wybrane przez Kupującego Towary do zakupu, a także umożliwiająca ustalenie i modyfikację danych Zamówienia, takich jak w szczególności: ilość Towarów, adres dostawy, sposób dostawy, forma płatności. Kupujący – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych (w tym Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach Konsumenta), osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, zawierająca Umowę ze Sprzedawcą w ramach Sklepu, na zasadach określonych Regulaminem. Newsletter – informacje, w tym informacje handlowe w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2024 r. poz. 1513) pochodzące od Sprzedawcy wysyłane Użytkownikowi drogą elektroniczną, przez lub w imieniu Sprzedawcy. Polityka Prywatności – dokument regulujący bezpieczeństwo ochrony prywatności i przetwarzania danych osobowych osób korzystających ze Sklepu. Polityka Prywatności jest dostępna pod adresem: www.pakazwierzaka.pl oraz stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu i jest jego integralną częścią. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, oraz dokonująca czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu „Paka Zwierzaka” określający zasady dokonywania przez Kupujących zakupu Towarów przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość. Rejestracja – czynność polegająca na podaniu przez Użytkownika jego danych oraz wyrażeniu niezbędnych zgód w celu założenia Konta. Siła wyższa – zdarzenie nagłe, niezależne od stron, zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia lub zapobieżenia, w szczególności: powodzie, trzęsienia ziemi, klęski żywiołowe, wojny, ataki terrorystyczne, mobilizacje, braki transportowe, strajki, lock-out, deszcze nawalne, ulewy lub inne gwałtowne zjawiska atmosferyczne, epidemie, pandemie, a także zjawiska o charakterze lokalnym: pożar, katastrofa drogowa itp. Sklep – należący do Sprzedawcy sklep internetowy „Paka Zwierzaka” stanowiący platformę internetową, dostępny pod adresem: www.pakazwierzaka.pl (na który składają się elementy graficzne oraz oprogramowanie umożliwiające świadczenie usług drogą elektroniczną), za pośrednictwem, którego Użytkownicy mogą składać Zamówienia i dokonywać zakupu Towarów. Sprzedawca – Paka Zwierzaka spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (03-044) przy ul. Płochocińskiej 99A, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000732718, NIP 5242864706, REGON 380262286, o kapitale zakładowym w wysokości 80 000,00 zł, adres e-mail: sklep@pakazwierzaka.pl, telefon: 22 299 71 51. Towary – towary prezentowane przez Sprzedawcę w Sklepie, spośród których Kupujący może dokonać Zamówienia, na zasadach określonych Regulaminem, a następnie je kupić po dokonaniu wyboru opcji dostawy zaproponowanej przez Sprzedawcę. Umowa – umowa sprzedaży Towarów zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumienia się odległość do chwili zawarcia umowy włącznie, na zasadach wynikających z Regulaminu. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2025 r. poz. 1172). Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2024 r. poz. 1513). Użytkownik – użytkownik Internetu korzystający ze Sklepu za pośrednictwem połączenia internetowego. Zamówienie – sporządzona i wysłana przez Kupującego, za pośrednictwem Sklepu, do Sprzedawcy lista Towarów, które Kupujący chce kupić. Zarejestrowany Użytkownik – Użytkownik, który dokonał rejestracji w Sklepie, poprzez założenie Konta. § 2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ Adres siedziby: Paka Zwierzaka sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Płochocińska 99A, 03-044 Warszawa. Adres e-mail: sklep@pakazwierzaka.pl. Telefon: +48 22 299 71 51. § 3 POSTANOWIENIA OGÓLNE Niniejszy Regulamin określa zasady dokonywania przez Kupujących Zamówień Towarów prezentowanych na łamach sklepu internetowego „Paka Zwierzaka”, dostępnego pod adresem: www.pakazwierzaka.pl, którego właścicielem jest Sprzedawca. Każdy Użytkownik, z momentem podjęcia czynności zmierzających do korzystania ze Sklepu, zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu. Przed skorzystaniem lub zarejestrowaniem się w Sklepie, należy uważnie przeczytać poniższy Regulamin. Regulamin jest dostępny w każdym czasie na stronie internetowej sklepu internetowego „Paka Zwierzaka”, dostępnej pod adresem: www.pakazwierzaka.pl, w formie, która umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Użytkownik oraz umożliwia wydruk Regulaminu. Przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu Kupujący jest zobowiązany do zapoznania się z treścią Regulaminu. Korzystanie ze Sklepu jest dopuszczalne wyłącznie zgodnie z zasadami opisanymi w Regulaminie. Postanowienia zawarte w Regulaminie określają w szczególności zakres i warunki korzystania ze Sklepu przez Użytkownika, zawierania przez Kupującego Umów przy wykorzystaniu środków porozumiewania na odległość, składania przez Kupującego Zamówień na Towary dostępne w Sklepie, dostarczania zamówionych Towarów Kupującemu, uiszczania przez Kupującego Ceny sprzedaży Towarów, oraz zasady składania i rozpatrywania reklamacji. Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania Zamówień na Towary, niezbędne jest posiadanie: aktywnego łącza internetowego, przeglądarki internetowej obsługującej JavaScript, włączonej obsługi plików cookies, aktywnego konta e-mail. Użytkownik uprawniony jest i zobowiązany do korzystania ze Sklepu zgodnie z jego przeznaczeniem. Użytkownik zobowiązany jest do powstrzymywania się od jakiejkolwiek aktywności, która mogłaby wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Sklepu, w tym w szczególności od jakiegokolwiek ingerowania w zawartość Sklepu lub jego elementy techniczne, w tym od dostarczania treści o charakterze bezprawnym. Zabronione jest wykorzystywanie przez Użytkownika Sklepu do celów innych niż jego przeznaczenie, w tym w szczególności rozsyłanie spamu, prowadzenie na stronie internetowej Sklepu jakiejkolwiek działalności komercyjnej, reklamowej, promocyjnej itp. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy, w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane Siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu z infrastrukturą techniczną Użytkownika. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga rejestracji. Użytkownik każdorazowo uzyskuje dostęp do Konta po podaniu na stronie internetowej Sklepu Danych dostępu (logowanie). W czasie przeglądania Sklepu możliwe jest prezentowanie przez Sklep oraz osoby trzecie reklam. Reklamy prezentowane są w ramach działalności Sklepu. § 4 REJESTRACJA W SKLEPIE I SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ W celu Rejestracji w Sklepie (założenia Konta) należy wypełnić formularz rejestracyjny poprzez dostarczenie niezbędnych (oznaczonych jako obowiązkowe) informacji o sobie, takich jak: imię i nazwisko, adres do wysyłki, adres e-mail, numer telefonu oraz hasło. Niepodanie powyższych informacji skutkuje brakiem możliwości Rejestracji w Sklepie. W celu Rejestracji w Sklepie konieczne jest ponadto zapoznanie się przez Użytkownika z Regulaminem i zaakceptowanie jego treści oraz zapoznanie się przez Użytkownika z Polityką Prywatności, która stanowi integralną część Regulaminu. Założenie Konta jest dobrowolne. Złożenie Zamówienia nie wymaga założenia Konta. Jednakże w celu dokonania Zamówienia bez Rejestracji w Sklepie należy wypełnić formularz zamówienia poprzez dostarczenie niezbędnych (oznaczonych jako obowiązkowe) informacji o sobie, takich jak: imię i nazwisko, adres do wysyłki, adres e-mail oraz numer telefonu. Niepodanie powyższych informacji skutkuje brakiem możliwości dokonania Zamówienia. W celu złożenia Zamówienia konieczne jest ponadto zapoznanie się z Regulaminem i zaakceptowanie jego treści oraz zapoznanie się z Polityką Prywatności, która stanowi integralną część Regulaminu. Rejestracji w Sklepie, a także takich czynności w Sklepie, jak: dokonanie Zamówienia i kupno Towarów, może dokonać wyłącznie Kupujący. Rejestracja w Sklepie, jak również korzystanie z funkcjonalności Sklepu, są nieodpłatne. Po zarejestrowaniu się w Sklepie każdorazowe logowanie odbywa się przy użyciu Danych dostępu podanych w formularzu rejestracyjnym. Użytkownik zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy Danych dostępu do swojego Konta w Sklepie. W granicach wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa odpowiedzialnym za wszelkie działania związane z posługiwaniem się Danymi dostępu do danego Konta w Sklepie jest Użytkownik, przy czym hasło stanowi informację poufną do wyłącznej wiadomości Użytkownika. Użytkownik zobowiązany jest do podania prawdziwych danych w trakcie Rejestracji, natomiast w przypadku zmiany do ich niezwłocznej aktualizacji. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za skutki (w tym szkody majątkowe i niemajątkowe) wynikłe wskutek zaniechania powyższych obowiązków. Sklep nie odpowiada za skutki spowodowane udostępnieniem przez Użytkownika hasła do Konta osobom trzecim. Użytkownik jest właścicielem danych wprowadzonych do Konta. Sklep nie odpowiada za treść danych wprowadzanych przez Użytkownika i używanie Konta w sposób niezgodny z obowiązującym prawem lub niniejszym Regulaminem. W przypadku stwierdzenia używania Konta w sposób sprzeczny z Regulaminem, obowiązującym prawem lub dobrymi obyczajami, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do likwidacji Konta. Sprzedawca powiadomi Użytkownika o likwidacji Konta za pośrednictwem poczty elektronicznej, na podany przez Użytkownika podczas rejestracji adres e-mail, podając przyczynę likwidacji Konta. Ponowna rejestracja w przypadku naruszenia przepisów prawa, Regulaminu lub dobrych obyczajów możliwa jest jedynie za zgodą Sprzedawcy. W celu usunięcia Konta ze Sklepu należy wysłać wiadomość elektroniczną z prośbą o usunięcie Konta na adres mailowy: sklep@pakazwierzaka.pl wraz z podaniem adresu poczty elektronicznej, aktualnie zarejestrowanego w Sklepie. § 5 ZASADY I WARUNKI REALIZACJI SPRZEDAŻY Sklep prowadzi sprzedaż Towarów za pośrednictwem sieci Internet. Informacje o Towarach Sprzedawca zamieszcza na stronie internetowej Sklepu: www.pakazwierzaka.pl. Przedmiotem sprzedaży są Towary wolne od wad fizycznych oraz prawnych, prezentowane przez Sklep w chwili składania Zamówienia przez Kupującego. Informacje o Towarach dostępnych w asortymencie Sklepu stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego. Zamówienia Kupujących są przyjmowane za pośrednictwem Sklepu, tj. strony internetowej www.pakazwierzaka.pl, poprzez znajdujący się na niej Koszyk, 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę, z wyłączeniem okresu przerw technicznych i konserwacyjnych. Złożenie Zamówienia może odbyć się po zalogowaniu do Konta, za pośrednictwem tego konta albo poprzez jednorazowe wypełnienie prawidłowo formularza Zamówienia, co nie wymaga zakładania Konta. W celu złożenia Zamówienia Kupujący powinien: wejść na stronę internetową Sklepu, wybrać zamawiane Towary i dodać je do Koszyka, zalogować się do Konta, wykorzystując własne Dane dostępu, a w przypadku nieposiadania Konta – prawidłowo wypełnić jednorazowy formularz Zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia, takich jak: imię i nazwisko, adres, na który ma nastąpić dostawa Towarów, adres e-mail oraz numer telefonu, wybrać formę płatności za zamówione Towary i sposób ich dostawy, wpisać dane do faktury, jeżeli Kupującemu ma zostać wystawiona i wysłana faktura VAT, po otrzymaniu podsumowania złożonego Zamówienia zawierającego: przedmiot Zamówienia, jednostkowe ceny zamawianych Towarów, łączną cenę zamawianych Towarów i Kosztów Dostawy, wybraną metodę płatności i wybrany sposób dostawy, zapoznać się z Regulaminem i zaakceptować jego treść oraz zapoznać się z Polityką Prywatności, nacisnąć przycisk „Zamawiam i płacę”, dokonać zapłaty zgodnie z otrzymaną informacją o całkowitej wartości Towarów i Kosztach Dostawy. Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Kupującego o przyjęciu Zamówienia do realizacji poprzez wysłanie wiadomości na adres e-mail wskazany przez Kupującego przy rejestracji Konta albo w formularzu Zamówienia podczas składania Zamówienia bez zakładania Konta. W przypadku podania przez Kupującego błędnych lub niedokładnych danych, w tym w szczególności błędnego lub niedokładnego adresu, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie lub opóźnienie w dostarczeniu przedmiotu Zamówienia w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie. § 6 CENA I WARUNKI PŁATNOŚCI Wszystkie Ceny Towarów zamieszczone na stronie internetowej Sklepu są podawane w złotych polskich (PLN) i są cenami brutto, tj. zawierają podatek od towarów i usług (VAT), w stawce odpowiedniej do obowiązujących przepisów prawa. Ceny Towarów znajdujące się na stronie internetowej Sklepu nie zawierają Kosztów Dostawy, których wysokość zależy od wybranego sposobu dostarczenia Towarów do Kupującego, a także od wartości zamówionych Towarów i podawane są przy wyborze sposobu dostawy Towarów przez Kupującego. Przed złożeniem Zamówienia Kupujący otrzyma informację o wysokości Kosztów Dostawy Towarów. Sklep zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Cen Towarów, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych i wyprzedaży lub wprowadzania w nich zmian. Uprawnienie powyższe nie ma wpływu na Ceny Towarów w Zamówieniach przyjętych do realizacji przed datą wejścia w życie zmiany Ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży. Promocje w Sklepie nie podlegają łączeniu, o ile regulamin promocji nie stanowi inaczej. W przypadku informowania o obniżeniu Ceny Towarów – obok informacji o obniżonej Cenie, Sprzedawca uwidacznia również informację o najniższej cenie Towaru, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. W przypadku Towarów oferowanych do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni – obok informacji o obniżonej Cenie, Sprzedawca zawiera również informację o najniższej cenie Towarów, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania Towarów do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki. W przypadku Towarów, które ulegają szybkiemu zepsuciu lub mają krótki termin przydatności – obok informacji o obniżonej Cenie, Sprzedawca zawiera informację o Cenie sprzed pierwszego zastosowania obniżki. Płatność za zamówione Towary może nastąpić: przelewem bankowym na konto bankowe Sprzedawcy, przelewem internetowym bankowości elektronicznej za pośrednictwem serwisu płatności internetowych. Informacje o możliwych sposobach płatności podawane są podczas procesu składania Zamówienia na etapie wyboru sposobu płatności. Dokonywanie zapłaty może być związane z naliczeniem dodatkowych opłat przez bank lub instytucję bankową, za pośrednictwem, której przelew jest realizowany. W takim wypadku naliczenie opłat następuje zgodnie ze stawką ustaloną przez operatora sieci dostarczającego tę usługę. Po złożeniu Zamówienia Kupujący zobowiązany jest do dokonania zapłaty z góry za zamówione Towary oraz dostawę, nie później niż w terminie 48 godzin od złożenia Zamówienia. W przypadku braku dokonania przez Kupującego zapłaty za Towary oraz ich dostawę, w terminie określonym w ust. 9, Sprzedawca odstąpi od Umowy bez wyznaczania Kupującemu dodatkowego terminu na dokonanie zapłaty i anuluje Zamówienie Kupującego. O odstąpieniu od Umowy i anulowaniu Zamówienia Kupujący zostanie poinformowany w formie wiadomości elektronicznej e-mail przesłanej na adres e-mail wskazany przy Rejestracji Konta albo w formularzu Zamówienia podczas składania Zamówienia bez zakładania Konta. W razie konieczności doprecyzowania szczegółów Zamówienia lub w przypadku nieprawidłowego wypełniania formularza Zamówienia, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do kontaktu z Kupującym na podany przez niego adres e-mail lub numer telefonu. § 7 CZAS I SPOSÓB REALIZACJI ZAMÓWIENIA Po złożeniu Zamówienia, na adres e-mail wskazany przy Rejestracji Konta albo w formularzu Zamówienia podczas składania Zamówienia bez zakładania Konta, niezwłocznie zostanie wysłane potwierdzenie otrzymania przez Sprzedawcę Zamówienia złożonego przez Kupującego. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia stanowi przyjęcie Zamówienia do realizacji. Umowa zostaje zawarta z chwilą przesłania Kupującemu przez Sprzedawcę informacji o przyjęciu Zamówienia do realizacji. Dostawa Towarów jest ograniczona do obszaru Rzeczypospolitej Polskiej i odbywa się na adres wskazany przez Kupującego w trakcie składania Zamówienia. Dostawa zamówionych Towarów na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej odbywa się w wybrany przez Kupującego sposób dostawy. Szczegółowa lista sposobów dostawy oraz Kosztów Dostawy jest dostępna na stronie internetowej Sklepu oraz podczas składania Zamówienia. Koszty Dostawy ponosi Kupujący. Koszty Dostawy może ponosić Sprzedawca, w przypadku, gdy Kupujący spełni wskazane na stronie internetowej Sklepu warunki uprawniające go do darmowej dostawy. Czas realizacji Zamówienia jest to czas, w jakim Sprzedawca przygotuje Zamówienie, a następnie: przekaże je Dostawcy (tj. podmiotowi świadczącemu usługi kurierskie wybranemu przez Kupującego podczas składania Zamówienia, spośród zaproponowanych przez Sprzedawcę). Zamówienia są realizowane od poniedziałku do piątku. Czas realizacji Zamówienia następuje w ciągu 24 godzin od przyjęcia Zamówienia do realizacji, przy czym czas ten może zostać wydłużony w przypadku, gdy wypada on w dni uznane za wolne od pracy (soboty, niedziele i święta). Szczegółowe zasady dostawy przez firmę kurierską określają zaś warunki świadczenia usług stosowane przez tę firmę kurierską (dostępne na jej stronie internetowej). Kupujący zobowiązany jest do sprawdzenia stanu przesyłki z Zamówieniem przy jej odbiorze, w szczególności pod kątem uszkodzeń opakowania lub innych oznak mogących świadczyć o naruszeniu zawartości przesyłki. W przypadku stwierdzenia zniszczenia lub naruszenia opakowania bądź innych uszkodzeń przesyłki wskazujących na uszkodzenie Towarów należy, w obecności Dostawcy sporządzić protokół szkody. W przypadku braku możliwości sporządzenia protokołu szkody w obecności Dostawcy, Kupujący powinien sporządzić taki protokół niezwłocznie, jednak nie później niż do godziny 10:00 dnia następującego po dniu dostawy Towaru. Protokół szkody przesłany do Sklepu wraz z reklamacją ułatwi jej rozpatrzenie. W chwili dostawy Sprzedawca dostarcza Towary poprzez przeniesienie fizycznego posiadania Towarów na Kupującego, po zawarciu Umowy. Kupujący, dokonując zakupów w Sklepie, akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Sprzedawcę. Faktury elektroniczne będą przesyłane na adres e-mail wskazany przez Kupującego przy rejestracji Konta albo w formularzu Zamówienia podczas składania Zamówienia bez zakładania Konta. Kupujący ma prawo cofnąć zgodę na otrzymywanie faktur elektronicznych w dowolnym momencie, przesyłając stosowne oświadczenie na adres e-mail Sprzedawcy. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędne dane podane przez Kupującego, w tym za nieprawidłowy adres e-mail, uniemożliwiający dostarczenie faktury elektronicznej. Z chwilą wydania sprzedanych Towarów Kupującemu, przechodzą̨ na Kupującego korzyści i ciężary związane z Towarami oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towarów. § 8 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY Konsument ma prawo odstąpić od Umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem § 10 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Bieg terminu do odstąpienia od Umowy rozpoczyna się od objęcia Towarów w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku, gdy Umowa obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części. Aby Konsument mógł skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład wysyłając pismo pocztą lub przekazując informację w tym zakresie pocztą elektroniczną). Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od Umowy stanowiącego załącznik do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe. Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od Umowy, zwrócić Towary Sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towarów przed jego upływem. Konsument powinien zwrócić Towary na adres: ul. Borecka 10A, 03-034 Warszawa. Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy wystarczy, że Konsument wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy. W przypadku odstąpienia od Umowy, Umowę uważa się za niezawartą. Postanowienia Regulaminu określone w niniejszym § 8 stosuje się także do Przedsiębiorców na prawach konsumenta. § 9 SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towarów (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy. Jeżeli Kupujący wybrał sposób dostawy Towarów inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towarów – zgodnie z cennikiem Dostawcy, przy pomocy którego następuje dostawa zwracanych Towarów do Sprzedawcy, tj.: odsyła Towar do Sprzedawcy na własny koszt, który nie podlega zwrotowi. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towarów lub do czasu dostarczenia mu dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Towary należy zwrócić na adres: ul. Borecka 10A, 03-034 Warszawa niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia odstąpienia od Umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle Towary przed upływem terminu 14 dni. Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości Towarów wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towarów. Postanowienia Regulaminu określone w niniejszym § 9 stosuje się także do Przedsiębiorców na prawach konsumenta. § 10 WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz: nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu, ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia. Prawo odstąpienia od Umowy, określone w ust. 1, przysługuje także Przedsiębiorcy na prawach konsumenta. Prawo odstąpienia od Umowy, określone w ust. 1, nie przysługuje Przedsiębiorcy. § 11 REKLAMACJE Sklep zobowiązuje się do dostarczenia Kupującemu Towarów zgodnie z Umową, tj. zgodnie z potwierdzonym Zamówieniem. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zgodność Towarów z Umową na podstawie Ustawy o prawach Konsumenta oraz Kodeksu cywilnego. Kupujący ma prawo do złożenia reklamacji, jeżeli zakupione Towary są niezgodne z Umową. Reklamacja powinna być wysłana za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: sklep@pakazwierzaka.pl lub listownie na adres siedziby Sprzedawcy, tj.: ul. Płochocińska 99A, 03-044 Warszawa. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać co najmniej: dane umożliwiające identyfikację Kupującego jako osoby reklamującej i adres do korespondencji, wskazanie reklamowanych Towarów, numer Zamówienia, informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia wady, żądanie Kupującego, dowód zakupu. Sprzedawca zaleca również dołączyć do reklamacji fotografie reklamowanych Towarów, co ułatwi procedurę reklamacji. Jeżeli Towary są niezgodne z Umową, Konsument może: żądać wymiany Towarów na Towary wolne od wad albo złożyć oświadczenie o obniżeniu Ceny albo złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy (od Umowy nie można odstąpić w przypadkach określonych w § 10). Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towarów z Umową istniejący w chwili ich dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili. Jeżeli jednak Towary utracą swoją przydatność do użycia po upływie wskazanego okresu przydatności, a przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia, nie stanowi to braku zgodności Towarów z Umową, o ile utrata przydatności nastąpiła po upływie tego oznaczonego okresu i nie wynika z wady istniejącej w chwili dostarczenia Towarów. W przypadku stwierdzenia braku zgodności Towarów z Umową, Konsument może żądać jego wymiany. Jeżeli wymiana jest niemożliwa lub wiązałaby się z nadmiernymi kosztami dla Sprzedawcy, Sprzedawca może zaproponować wymianę Towarów na gatunkowo inne (dostępne) albo odmówić doprowadzenia Towarów do zgodności z Umową. W takim przypadku Konsument może wyrazić zgodę na zaproponowaną przez Sprzedawcę wymianę Towarów na gatunkowo inne (dostępne) albo złożyć oświadczenie o obniżeniu Ceny lub odstąpieniu od Umowy, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa (od Umowy nie można odstąpić w przypadkach określonych w § 10). Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towarów z Umową, wartość Towarów zgodnych z Umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towarów do zgodności z Umową. Sprzedawca dokonuje wymiany Towarów w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności Towarów z Umową. Koszty wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu ponosi Sprzedawca. Konsument jest obowiązany zwrócić Sprzedawcy Towary podlegające wymianie, na koszt Sprzedawcy. Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu Ceny albo odstąpieniu od Umowy (od Umowy nie można odstąpić w przypadkach określonych w § 10), jeżeli Towary są niezgodne z Umową, gdy: Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towarów do zgodności z Umową, Sprzedawca nie doprowadził Towarów do zgodności z Umową, brak zgodności Towaru z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie Ceny albo odstąpienie od Umowy, z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towarów do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta. Obniżona Cena musi pozostawać w takiej proporcji do Ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Towarów niezgodnych z Umową pozostaje do wartości Towarów zgodnych z Umową. Zwrot należności powstałej wskutek skorzystania z prawa obniżenia Ceny następuje nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu Ceny. Sprzedawca może nie przyjąć oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, jeśli brak zgodności Towarów z Umową sprzedaży jest nieistotny lub dotyczy przypadków określonych w § 10. Jeżeli brak zgodności z Umową dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie Umowy, Konsument może odstąpić od Umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z Umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z Umową. W razie odstąpienia od Umowy (od Umowy nie można odstąpić w przypadkach określonych w § 10), Konsument niezwłocznie zwraca Towary Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi Cenę nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towarów lub dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które z tych zdarzeń nastąpi wcześniej. Sprzedawca dokonuje zwrotu Ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Sprzedawca najpóźniej w ciągu 14 dni od daty otrzymania reklamacji, ustosunkuje się do złożonej reklamacji i poinformuje Konsumenta o uwzględnieniu albo odrzuceniu reklamacji i dalszym postępowaniu. W przypadku, gdy reklamacja będzie uzasadniona, Sprzedawca poinformuje Konsumenta o proponowanym sposobie realizacji reklamacji. Jeżeli Konsument zażądał wymiany Towarów albo złożył oświadczenie o obniżeniu Ceny, określając kwotę, o którą Cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione. Konsument posiada możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym m. in.: uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy, uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą, może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu, korzystając także z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m. in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Użytkownik może złożyć reklamację na nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać co najmniej dane umożliwiające identyfikację Użytkownika jako osoby reklamującej, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu. Reklamacja powinna być wysłana za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: sklep@pakazwierzaka.pl lub listownie na adres siedziby Sprzedawcy, tj.: ul. Płochocińska 99A, 03-044 Warszawa. Zgłoszenia, o których mowa powyżej, będą rozpatrywane w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia. Sprzedawca podejmie działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usuwać w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Użytkowników. Sklep zastrzega sobie prawo do zweryfikowania tożsamości Kupującego składającego polecenie zwrotu należności. W najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zwrotu wpłaconych kwot lub opóźnienie zwrotu, jeżeli pomimo skierowania do Kupującego na podany przez niego adres mailowy wezwania do przesłania Sprzedawcy numeru rachunku bankowego Kupującego, Kupujący nie prześle Sprzedawcy takiego numeru rachunku bankowego lub gdy odpowiedź nie będzie zawierać danych umożliwiających dokonanie zwrotu. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zwrotu wpłaconych kwot lub opóźnienie zwrotu, jeżeli są one wynikiem podania przez Kupującego błędnych danych adresowych, imiennych lub błędnego numeru rachunku bankowego. Zwrot należności dokonany zostanie przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki został użyty w pierwotnej transakcji, chyba, że Kupujący wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie. Sklep może wstrzymać się ze zwrotem należności do czasu otrzymania Towarów lub do czasu dostarczenia dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które z tych zdarzeń nastąpi wcześniej. Postanowienia Regulaminu określone w niniejszym § 11 stosuje się również do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta. Sprzedawca na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego wyłącza odpowiedzialność wobec Użytkowników niebędących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach konsumenta z tytułu wad fizycznych i prawnych (rękojmia). § 12 GWARANCJA Towary sprzedawane za pośrednictwem Sklepu nie są objęte przez Sprzedawcę gwarancją ani usługami posprzedażowymi. § 13 POLITYKA PRYWATNOŚCI Sprzedawca gromadzi dane osobowe Użytkownika, a także, stosownie do okoliczności, dane osobowe odbiorcy Zamówienia. Cele, odbiorcy i warunki, na jakich Sprzedawca zbiera i przetwarza dane osobowe, a także prawa podmiotów danych są przedstawione w Polityce Prywatności na stronie internetowej Sklepu. § 14 ZMIANA REGULAMINU Sprzedawca zastrzega możliwość zmiany niniejszego Regulaminu w dowolnym czasie, w szczególności z powodu nowelizacji powszechnie obowiązującego prawa lub zmiany formy organizacyjnej Sprzedawcy lub z przyczyn technicznych i organizacyjnych (takich jak m. in. modernizacja Sklepu lub usług, zmiana sposobu funkcjonowania Sklepu lub usług). Użytkownik zostanie poinformowany o zmianie Regulaminu za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail, na który zarejestrowane jest jego Konto, na co najmniej 14 (czternaście) dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu. Użytkownik zostanie poproszony o akceptację Regulaminu przy najbliższym logowaniu do Konta. Brak akceptacji Regulaminu jest tożsamy z wypowiedzeniem umowy dotyczącej świadczenia przez Sklep usług drogą elektroniczną, ze skutkiem natychmiastowym. Zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych przez Użytkowników, a w szczególności pozostaną bez wpływu na złożone Zamówienia, które zostaną zrealizowane na zasadach dotychczasowych. § 15 POSTANOWIENIA KOŃCOWE W najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych przesyłania wiadomości na adres e-mail wskazany przez Użytkownika oraz za usuwanie i blokowanie wiadomości e-mail przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez Użytkownika. Sklep podejmuje wszelkie starania, aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie pod względem technicznym, formalnym i prawnym, w szczególności dokłada należytych starań, aby uniemożliwić osobom trzecim dostęp do danych Użytkownika. W tym celu Sklep stosuje zabezpieczenia techniczne. Indywidualne ustawienia komputera mogą powodować różnice pomiędzy wizualizacją Towarów na komputerze Użytkownika, a rzeczywistym wyglądem Towarów. Prawem właściwym dla zobowiązań wynikających z Umowy będzie prawo polskie, z zastrzeżeniem, że wybór ten nie może skutkować pozbawieniem Konsumenta ochrony wynikającej z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa państwa zwykłego pobytu Konsumenta. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w tym Kodeksu cywilnego, Ustawy o prawach konsumenta i Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Regulamin podlega przepisom prawa obowiązującym w Rzeczypospolitej Polskiej. Jeżeli jakiekolwiek postanowienie Regulaminu zostanie uznane za nieważne, pozostałe postanowienia pozostają w mocy i nadal są wiążące. Polityka Prywatności, znajdująca się na stronie www.pakazwierzaka.pl, stanowi integralną część niniejszego Regulaminu. Wszelkie spory pomiędzy Sprzedawcą a Konsumentem, będą rozstrzygane przez właściwy sąd, ustalony zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Wszelkie spory pomiędzy Sprzedawcą a Klientem niebędącym Konsumentem, będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy. Regulamin wchodzi w życie z dniem […] 2025 r. Załącznik do Regulaminu Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od Umowy, z którego Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach konsumenta mogą, ale nie muszą skorzystać: WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY Wypełniony dokument należy odesłać na poniższy adres lub e-mail. Paka Zwierzaka sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ul. Płochocińska 99A 03-044 Warszawa e-mail: info@pakazwierzaka.pl